- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 27/11/2024Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.27 november 2024Berlare
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 18/02/2025Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.18 februari 2025Berlare
- Netwerk beleidsondersteuners team Oost - 01/10/2024Tijdens dit initiatief ligt de focus op het uitwisselen en bespreken van werkzorgen, werkvragen en bekommernissen.1 oktober 2024Berlare
- Directiecafé - Basisonderwijs Team WestPlannen, plannen, plannen!Tijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende soorten planningsdocumenten die je op korte en lange termijn kan gebruiken.Meerdere dataErpe-Mere
- Consult: zitdag talenbeleid bao LimburgTijdens de 'Zitdag talenbeleid' kan je bij ons terecht voor vragen rond het talenbeleid van jullie school. We geven je tips voor het uitschrijven van een kwaliteitsvol talenbeleidsplan.Meerdere dataHasselt
- Lerend netwerk 'Aan de slag met Koala in de derde kleuterklas' - terugkomsessiesTijdens dit netwerk gaan we aan de slag met de 4 bouwstenen: rijke mondelinge interactie, woordenschat, interactief voorlezen en voorbereidend lezen en schrijven. Je krijgt een zicht op het belang van een krachtige taalleeromgeving. Eveneens krijg je handvatten om een taaltraject op te zetten voor alle leerlingen van je klas.Te bepalenTe bepalen
- Lerend netwerk TalenbeleidTijdens dit initiatief maak je kennis met verschillende facetten van talenbeleid: breed screenen doelgericht aan de slag met screeningsresultaten taalrijk lesgeven meertaligheid ... We wisselen uit over hoe je dit schoolbreed en planmatig kan aanpakken en implementeren, hoe je collega's coachend kan begeleiden naar taalrijker lesgeven.Te bepalenTe bepalen
- Webinar - GenZ en taal: Taal waaiert door alle lessenMoeten we met lede ogen aanzien hoe de woordenschat van onze leerlingen verarmt en hun leesniveau en motivatie zienderogen daalt of kunnen we hier als vak-of praktijkleraar wat mee? Waar komen die verschillen toch vandaan en hoe gaan we ermee om? Hoe kunnen we onze leerlingen nog tot leren verleiden? In onze dagelijkse klaspraktijk merken we dat er een nieuwe lichting leerlingen voor ons zit: ‘Generatie Z’. Ze verschilt op een aantal punten van de vorige generaties in onze klassen, zeker wat het taalgebruik betreft. Niet voor taalgevoelige zielen.Te bepalenTe bepalen